Vorige pagina

Arthroscopie

Wanneer u pijn heeft aan uw knie, zal de orthopedisch chirurg deze onderzoeken. Wanneer hij verdenkt dat er letsel in de knie aanwezig is, zal hij u aanraden een kijkoperatie (een arthroscopie) te ondergaan om vast te stellen waardoor dit wordt veroorzaakt en dit eventueel tijdens de operatie te verhelpen.

Maak een afspraak voor een arthroscopie

De meest voorkomende beschadigingen aan de knie zijn een gescheurd of abnormaal kraakbeen; een gescheurde meniscus (voetbalknie); gescheurde banden; losse bot‑ en kraakbeenstukjes; slijtage van het gewricht en ontstoken gewrichten (reuma).

Indien mogelijk wordt bij een knie kijkoperatie direct een behandeling uitgevoerd, zoals:

Meer informatie over een arthroscopie

Voor meer informatie over de kijkoperatie, verwijzen wij graag door naar de kijkoperatie pagina. Hier vindt u meer over:

Wilt u een afspraak maken voor een eerste consult voor knieletsel bij Orthopedium? Dat kan via het online afsprakenformulier.

Arthroscopie

Maak een afspraak voor een arthroscopie

• Het verwijderen van een los brokstuk.
  • Het verwijderen of hechten van een gescheurde meniscus.
  • Een kraakbeenbehandeling.

Meer informatie over een arthroscopie